Avernakø kirke

Reformationsfejring på Avernakø 2017

På Avernakø har vi jo særligt god grund til at fejre Reformationen i Danmark, idet Christian den 3 allerede dagen efter sin trontale den 30. oktober 1536, hvor han proklamerer reformationens indførsel i Danmark, udsteder et kongebrev som opretter Avernakø som selvstændigt sogn. Brevet giver tilladelse til ansættelse af egen præst og bygning af egen kirke.

Hermed blev Avernakø Danmarks første nye sogn efter reformationen og vi får Danmarks første kirke bygget som rent reformatorisk kirke. Det er da endnu en god grund for os til at festligholde reformationsjubilæet.Vi håber at mange får lyst til at komme til øen og deltage i arrangementerne og høre om kirkens spændende historie.

Fredag den 15. september kl. 19.30
Luther-middag i forsamlingshuset med underholdning ved pastor Jacob Ørsted fra Helligåndskirken i Flensborg (Dansk Kirke i Sydslesvig) Han vil underholde med godbidder fra Luthers berømte bord taler,og de var bestemt ikke kedelige. Arrangementet gennemføres i samarbejde med Avernakø Kulturspisning.

Tilmelding senest 8.9. Tlf: 26 78 74 70
Kuvertpris 125 kr.

Lørdag den 16. september kl. 14.00
Gospelkoncert med gospelkor fra Faaborg.
Lille høstmarked med auktion over gamle kirkebænke.
Marked og auktion på pladsen ved kirken efter koncerten.

Der vil blive mulighed for at høre om kirkens spændende historie.

Søndag den 17. september kl. 9.30
Høstgudstjeneste ved pastor Kjeld Henriksen med klassisk kirkemusikalsk koncertindslag ved Ulla og Keld Nørregård.
Yderligere oplysninger om arrangementet fås på telefon 42 16 57 58 eller km.bach@hotmail.com

Hent programmet som pdf-fil her.

Uptime-IT ApSAvernakø Kirke, Hovedvejen 35, 5600 Fåborg

Alle

Nødvendige

NavnFormålUdbyderUdløber